PlopsaFansite > Nieuws >
Fanday: Plopsa gaat voor de toekomst (UPDATE)
DATUM: 10 September 2011 - 12:56 | CATEGORIE: Holiday Park, Plopsa, Plopsa Coo, Plopsa Indoor, PlopsaFansite, Plopsaland De Panne | AUTEUR: PlopsaFansite

Meer dan honderd pretpark- en Plopsa-fans waren vandaag aanwezig op de vierde Plopsa Fanday. Algemeen directeur van Plopsa, Steve Van den Kerkhof maakte tijd vrij voor een interessant gesprek.

Plopsaland De Panne

Plopsaland De Panne heeft een sterke start van het seizoen achter de rug. De directie verwacht dat het seizoen van het themapark aan de Belgische kust zal afsluiten met een nieuw bezoekersrecord. “We hopen dat we dit jaar gaan eindigen rond 1,2 of 1,25 miljoen bezoekers”, verklapte algemeen directeur Steve Van den Kerkhof.

Tegen het einde van dit jaar zal – naast de bestaande Plopsa Winkel – een nieuw personeelsgebouw verschijnen waar de operationele diensten van Plopsaland De Panne een plaatsje zullen krijgen alsmede een kantine voor het personeel en de dienst ‘kledijbeheer’ van het park. Ook de feestzalen op de bovenverdieping van Mayaland zullen tegen het jaareinde afgewerkt worden, waarmee de totale capaciteit van het restaurantgebeuren in Mayaland op zo’n 1.000 personen zal komen. Deze zalen zullen Italiaans/Venitiaans gedecoreerd worden.

De volgende jaren

Er zal vermoedelijk geen attractie openen in 2012, maar er zal een budget vrijgemaakt worden voor decoratie om de mindere hoekjes van het park op te frissen. Wat er juist zal veranderen, zal later gecommuniceerd worden. Tegen het einde van 2012 zal er gestart worden met de bouw van het zwembad. Plopsa voorziet een termijn van 24 maanden om het waterpark, met voorlopige werknaam ‘Plopsaqua’, te bouwen. Het gethematiseerde zwembad zal een 25-meter bad, een golfslagbad en een glijbaan omvatten.

Op een vorige Plopsa Fanday werd bekend gemaakt dat in 2013 een grote, spectaculaire attractie zal open. Het zal een achtbaan worden, waarvoor de gesprekken in de eindfase zijn. Tegen juni zal een beslissing genomen worden om de achtbaan tijdig te kunnen openen. Het park spreekt momenteel met leveranciers als Gerstlauer en Zierer, maar ook andere leveranciers komen nog steeds aan het woord. Het park voorziet een budget van ongeveer 7 miljoen euro voor de nieuwe achtbaan.

Holiday Park

De volgende jaren zal Plopsa werken aan de toekomst van Holiday Park. Dit jaar heeft het park geïnvesteerd in enkele kleinere attracties en de verdere uitwerking van de marketing en sales. Het seizoen zal waarschijnlijk eindigen met 40% meer bezoekers ten opzichte van seizoen 2010.

Ingang

De groep hoopt op 1 november – de dag dat de winterrust van Holiday Park van start gaat – te beginnen met de bouw van de nieuwe inkom. Momenteel wacht Plopsa nog op de bouwtoelating. De mainstreet zal in een recordtempo opgebouwd worden, en hoopt de groep klaar te krijgen tegen de start van het seizoen. De nieuwe ingang van Holiday Park zal een vergelijkbaar aantal toegangspoortjes en kassa’s tellen als in Plopsaland De Panne.

De ingang van het park zal zich bevinden op de parking, vervolgens loop je door een mainstreet die zal uitkomen op het ‘Platz der Fontänen’. Het plein zal gezellig worden met een winkel en tal van andere gebouwen. Tekeningen van het nieuwe gebied zullen de volgende maanden bekend gemaakt worden.

Toekomst

De huidige ingang en kindergedeelte maakt op termijn plaats voor een uitgebreid gedeelte van Maja de Bij. Plopsa hoopt met het gebied van Maja in te spelen op de nieuwe televisiereeks van Maja de Bij, die over enkele jaren op de Duitse televisie zal uitgezonden worden. Het gebied zal onder meer een nieuw restaurant krijgen, concrete plannen zijn niet bekend.

De waterskishow zal in 2012 behouden blijven, en ook de dierenshow ‘Amazonia’ zal volgend jaar opnieuw te bekijken zijn – hetzij in een andere vorm. De vliegtuigmolen ‘City Jet’ zal verdwijnen.

Géén kinderpark

Plopsa heeft niet de bedoeling om van Holiday Park een kinderpark te maken. Het park zal zich hoger profileren dan Plopsaland De Panne, omdat het profiel van het park momenteel al hoger ligt. In 2014 voorziet de groep een nieuwe achtbaan, één die uniek zal zijn. De onderhandelingen voor deze coaster lopen nog.

De naam van het park zal voorlopig ook nog ‘Holiday Park’ blijven. De naam is bekend in de regio, waardoor er geen plannen zijn om de naam te wijzigen.

Plopsa Coo

Plopsa Coo is, volgens Steve Van den Kerkhof, een weersgevoelig park waardoor het park dit jaar 20 procent minder bezoekers zal ontvangen. De volgende jaren wil de groep er een volwaardiger park van maken.

Plopsa Coo opent in 2012 een nieuw restaurant, gelegen op het vorig jaar aangelegde ‘Place Sequoia’. Ook het bestaande restaurant zal worden uitgebreid, met het oog op groepsreservaties en B2B. Daarnaast zal ook de Splash, de boomstammetjes, verder opgesmukt worden.

Plopsa Indoor

Beide Plopsa Indoor-parken krijgen volgend jaar waarschijnlijk geen nieuwe attracties. In Plopsa Indoor Coevorden zal de Buitenzone verder afgewerkt worden. Voor de uitbreiding van de Buitenzone van Plopsa Indoor Hasselt wacht de groep nog over meer duidelijkheid van de stad Hasselt m.b.t. de tram die door Hasselt zal gaan.

De groep is nog steeds tevreden van de bezoekerscijfers van Plopsa Indoor Hasselt. Het park heeft een vaste stek verkregen, waardoor de bezoekerscijfers jaarlijks tussen 300.000 en 350.000 blijven.

Delen Tags
Facebook , , , , , , , ,

Twitter
Google+