PlopsaFansite > Nieuws >
2011 was een schitterend jaar voor Plopsa-parken
DATUM: 11 January 2012 - 10:20 | CATEGORIE: Holiday Park, Plopsa, Plopsa Coo, Plopsa Indoor, Plopsa Indoor Coevorden, Plopsa Indoor Hasselt, Plopsaland De Panne | AUTEUR: PlopsaFansite

Plopsa blikt tevreden terug op een jaar met verschillende nieuwe attracties en wederom enkele geslaagde evenementen. In totaal ontvingen de 5 Plopsa-parken in 2011 meer dan 2,7 miljoen bezoekers, waarvan bijna de helft een bezoek bracht aan Plopsaland De Panne.

2011 was opnieuw een succesvol jaar voor de 5 Plopsa-parken. De teller eindigde op 2,70 miljoen bezoekers voor de volledige groep. De parken kenden – in vergelijking met seizoen 2010 – een lichte tot sterke stijging in het bezoekersaantal.

Plopsaland De Panne

Plopsaland De Panne kende een stijging van 10% procent, en ontving in totaal 1.245.000 bezoekers. Tijdens Winter Plopsaland, het jaarlijkse winter-evenement van het park, brachten 52.000 mensen een bezoek aan Plopsaland De Panne.

Het park aan de Belgische kust opende begin juli het overdekte themagedeelte Mayaland, gedecoreerd rond figuur Maya de Bij. Het nieuwe themagedeelte omvat een tiental attracties, twee restaurants en een ruime feestzaal op de bovenverdieping. Daarnaast organiseerde het park tijdens de zomermaanden en in het najaar enkele succesvolle evenementen, zoals de K3 Weekends of de Anubis Fandagen.

Eind 2012 zal er gestart worden met de bouw van het Hotel en het subtropische zwembad. Op een oppervlakte van ongeveer 3500 m² voorziet Plopsa voor elk wat wils: een peuter-en kleuterbad, een 25-meter bad, leuke glijbanen en wellnessvoorzieningen. De capaciteit van het zwembad zal 1.000 personen bedragen. Er zal een prijskaartje van ongeveer 25 miljoen euro aan dit project hangen.

Holiday Park

Het eerste pretpark van Plopsa in Duitsland, Holiday Park, ontving 30% meer bezoekers in vergelijking met seizoen 2010. Het park ontving in 2011 zo’n 565.000 bezoekers. Bij de start van het seizoen verwelkomde Holiday Park de figuren Maya de Bij, Wickie de Viking en Tabaluga. Het park pakte uit met verschillende nieuwe attracties, voornamelijk gericht op kleine kinderen.

Volgend jaar opent het park een nieuwe ingang (foto rechts), tegen de zomer moet het nieuwe themagedeelte Majaland klaar zijn. Het nieuwe gebied zal zo’n 11 attracties tellen. Plopsa investeert dit jaar zo’n 9 miljoen euro in het Duitse park.

Plopsa Coo

Plopsa Coo, dat in 2011 spinning coaster ‘Vicky The Ride’ opende, noteerde een stabilisering in het bezoekersaantal. Het park ontving tijdens seizoen 2011 zo’n 370.000 bezoekers.

Voor 2012 voorziet Plopsa de herthematisatie van de Splash, de boomstamattractie van het park. Centrale figuur zal Maya de Bij worden. Eveneens opent er in het nieuwe jaar een extra horecapunt. De totale investeringskost in Plopsa Coo zo’n half miljoen euro zijn.

Plopsa Indoor

Ook beide Plopsa Indoor-parken deden het goed. Plopsa Indoor Hasselt ontving 325.000 bezoekers, wat een stijging van 6% is! 

Plopsa Indoor Coevorden ontving in 2011 270.000 bezoekers. Eind 2012 krijgt het Nederlandse overdekte themapark een uitbreiding in de Buitenzone, met enkele gloednieuwe attracties. Deze uitbreiding zal zo’n € 500.000 kosten. De opening hiervan is voorzien begin 2013.

Delen Tags
Facebook , , , , , , , , ,

Twitter
Google+