| |
Een waterval aan avontuur!
door Nick » do 19 jul 2007, 13:06
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
'Vieux Coo’ - het gloednieuwe themagedeelte in Plopsa Coo - doet het park helemaal opfleuren, daarom wil het park dezelfde stijl verder doortrekken naar andere gedeeltes van het park.
Tijdens de voorbije winter en voorjaar verscheen er in Plopsa Coo, in de Belgische Ardennen, een nieuw gebied: ‘Vieux Coo’. In dit themagebied staan verschillende attractie aangekleed naar een authentieke stijl van de oude Ardennen. De bezoekers van het park kunnen deze stijl wel waarderen en daarom wil de directie van Plopsa dit de volgende jaren ook verder uitbreiden naar andere gedeelte van het park.
Nieuwe toegangspoort Voor seizoen 2008 wil Plopsa het gedeelte tussen de Waterval en ‘Vieux Coo’ opknappen. Hiervoor zullen diverse gebouwen en horecapunten moeten wijken, anderen zullen dan weer mogen genieten van een heuse verandering, in ‘Vieux Coo’ stijl.
Wie zich niet kan oriënteren in het park, deze veranderingen zullen ondermeer vat hebben op zelfbedieningsrestaurant ‘La Cascade’, het benedenstation van ‘Kabelbaan’ en het station van het ‘Wild Park’-treintje.
Nieuwe attractie En als dat nog niet genoeg is, krijgt Plopsa Coo volgend jaar ook nog een nieuwe attractie: ‘De Herten’. Het is een soortgelijke attractie als de recent gebouwde ‘Konijntjes’ in Plopsaland De Panne, maar met natuurlijk herten op de baan.
Ook de opening van de Sterrentoren, de StarFlyer die normaal gezien voor dit seizoen gepland was, zal waarschijnlijk volgend jaar openen.
En wie weet, misschien komt er nóg wel een attractie bij volgend jaar...
Tekst: Nick Jespers - Plopsa-fansite
Ik ben blij dat er weer een nieuwe attractie komt, zo wordt het er nog plezanter!
door gel » vr 27 jul 2007, 00:01
|
|
| |
|
gel
Mega Mindy Jetski
|
|
Heuh?? Hier gebeuren raren dingen! Had ik hier geen bericht over? :s Of heb ik echt zo'n slecht kort termijn geheugen?  Het is natuurlijk goed dat er een niewe attractie komt. Dat heeft dit parkje echt wel nodig om op de kaart te komen. Want als ik nu eens hoor bij mijn vrienden, familieleden,... Weten ze allemaal niets over dat waals parkje!
Hoe zit he nu eigenlijk met het 2e helft van het park, waar vroeger de rodeo stond? Is die dan terug open voor het publiek, of blijft het een zandsculptuurterrein?
door Nick » do 08 nov 2007, 21:01
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
Ik was dit topic dus duidelijk uit het oog verloren. Maar ik heb geen flauw idee of ze iets gaan aanvangen met dat gebied?! Nog wat nieuws nu: In de laatste Parkcast krijgen we te horen dat de vergunningen toch zijn toegekend, en dat we buiten de Sterrentoren én De Herten nóg iets mogen verwachten. Ik ben erg blij voor Plopsa dat ze het park toch kunnen uitwerken 
door VAW » vr 09 nov 2007, 01:12
|
|
| |
|
VAW
SpringFlyer
|
|
Wow, die vergunningen heb ik niet meer zien goed komen, maar dus toch! Ik kan dit alleen maar toejuichen!
En ik hoop stiekem dat als ze het beneden station van de kabelbaan aanpakken, dat ze ook iets doen aan dat verdomde afgrijselijke bovenstation. Dat is nu écht een afknapper als je daar aan die betonnen blok aankomt. Maar soit, ik ben echt al blij dat de Sterrentoren er komt! Die wil ik daar zo graag eens doen! Lijkt me nog een betere ervaring als in De Panne!
Verder hoop ik ook dat ze de Plopsashop nog omtoveren. Dan is élk gebouw daar pas is Plopsastijl. Als ik me niet vergis blijft enkel dat gebouw over in de oude stijl. Zou erg zonde zijn.
door Nick » vr 09 nov 2007, 11:59
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
De Plopsa Winkel van Coo hoort ook bij "alles voor Vieux Coo", dus ik denk dat die ook wel zal aangepakt worden 
door VAW » vr 09 nov 2007, 12:53
|
|
| |
|
VAW
SpringFlyer
|
|
fun4life schreef:De Plopsa Winkel van Coo hoort ook bij "alles voor Vieux Coo", dus ik denk dat die ook wel zal aangepakt worden 
Ok, dan ben ik gelukkig  Hopelijk wordt dan in 2009 alles achter Vieux Coo aangepakt, dan is het park volledig Plopsa  . Volgend jaar bezoek ik dit park zeker weer! Maar dan liefst niet als er 7000 man is, want dat lijkt me écht een hel.
Ik ben erg blij dat ze eindelijk hun vergunningen hebben!
door gel » ma 19 nov 2007, 23:18
|
|
| |
|
gel
Mega Mindy Jetski
|
|
Woohoo eindelijk de vergunningen, want het was wel nodig! Ik denk dat coo toch wel niet zonder plopsa zou kunnen. Plopsacoo heeft voo echt terug op de kaart gebracht. Want ben nu eerlijk, hoeveel vlamingen wisten van het bestaan van telecoo. Dus ik denk dat coo die vergunningen wel moest geven.
door Nick » ma 26 nov 2007, 21:11
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
Op Plopsa.be (Plopsa Coo, Kijkkast, Bouwwerken 2008) staan enkele bouwfoto's van de nieuwe werken. Hier zijn de foto's:  Palen voor het nieuwe doolhof  Werken aan/in het doolhof  Afbraak/opbouw chalet  Het aanleggen van paden  Verplaatsen chalet (dit gaat volgens mij sneller dan het afbreken en opnieuw opbouwen)  Op de weg tussen de parking en het park komen kassahuisjes.  -- Bij de extra info staat o.a dat er deze winter méér dan 181.300 kasseien zullen gelegd worden in Plopsa Coo. In het binnengebied van de Splash opent volgend jaar een Doolhof! (Leve de Meli-nostaligie in Coo  )
door Nick » di 27 nov 2007, 21:55
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
En ook een nieuwsbericht (via Plopsa.be): Plopsa Coo zet de vernieuwing verder in 2008Terug open op 22 maart 2008Nadat Plopsa Coo vorig jaar een charmant Dorpsplein in de stijl van Vieux Coo kreeg, pakken de handige kabouters van Plopsa dit jaar de inkomzone aan. De gezellige sfeer van Vieux Coo begint volgend jaar al bij het binnenkomen van de toeristische site. In 2008 investeert Plopsa Coo verder ook in een aantal extra attracties. Zo krijgt het park er een labyrint bij. Niet zomaar een labyrint, maar een interactief doolhof waar je niet zomaar de uitgang vindt! Er word keihard gewerkt in Plopsa Coo deze winter. Op de Kijkkast-pagina’s kan je het allemaal volgen. Wist je trouwens dat er deze winter maar liefst 181.300 kasseien gelegd worden? De Plopsa-bouwcoördinator Luc Vanderbiest heeft ze persoonlijk geteld! Wil je graag weten wat er nog allemaal gaat veranderen in Plopsa Coo? Heel binnenkort verklappen we nog meer details! Surf dus regelmatig terug naar deze website! Benieuwd hoe het er allemaal zal uitzien? Hou dan zeker de PlopsaFUN of de Kijkkast van http://www.plopsa.be in de gaten.
door benji007 » za 01 dec 2007, 17:30
|
|
| |
|
benji007
De Vliegende Fietsen
|
|
Wat ik nog weet is dat er volgend jaar voor extra attractie voor 1 jaar een frisbee komt. Wel niet zo groot als in bobbejaanland nattuurlijk.
door Nick » za 01 dec 2007, 21:59
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
benji007 schreef:Wat ik nog weet is dat er volgend jaar voor extra attractie voor 1 jaar een frisbee komt. Wel niet zo groot als in bobbejaanland nattuurlijk.
Ik ben benieuwd of het enkel tijdens de zomermaanden zal zijn, of tijdens het ganse seizoen 2008. Een frisbee is een wél leuke toevoeging, maar zou dit niet "hangjongeren" aantrekken? Trouwens, Mega Mindy trad vandaag en treed morgen nog op tijdens de "Grand Show de Saint-Nicolas". Het is een eveneens een show van Studio 100 en is meteen de tegenhanger van onze "Grote Sinterklaasshow". Zou dit betekenen dat Mindy volgend jaar ook op het Waalse scherm komt? Want dit zou een boost kunnen betekenen voor Plopsa Coo als ze op de Mega Mindy-kar meespringen! Als ik me niet vergis kwam er sowiso al een Mega Mindy Horecapunt in Coo... als ze dat plaatsen aan de Roller Coaster en het station van diezelfde achtbaan een beetje opknappen naar Mega Mindy-stijl, dan kan dit commerciëel goed uitkomen voor Plopsa (Coo). En mochten ze echt veel tijd hebben, dan kunnen ze bijvoorbeeld ook het Labyrinth en de Splash (boomstammetjes) ver-MegaMindy-en , zodat we een tweede volwaardig themagebied hebben in Plopsa Coo. 
door Nick » do 13 dec 2007, 12:16
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
Hier is wat nieuws uit de PlopsaFUN (het abonnee-krantje van Plopsa): - Er is (nog) geen vergunning voor de Sterrentoren/Tour des Etoiles - Het labyrinth zal een "interactief poortenlabyrinth" worden - Er komt een schaatspiste (?  ) - Er komt ook nog een Mega Mindy fietsattractie - De Haasjes worden uiteindelijk dan toch Konijntjes - En de Bobslee en de Zetellift worden voorzien van een hogere capaciteit
Geen hertjes :( ? Ik vind dit jammer! Hertjes zouden daar echt beeldig gestaan hebben met al dat groen! 
Pretparken 2008 5x Plopsa De Panne, 3x Walibi Belgium, 1x Bellewaerde Park, 1x Bobbejaanland
door Nick » do 27 dec 2007, 00:33
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
Ik ben vooral benieuwd naar de Schaatspiste. Dat is nu ook niet een attractie die ik verwacht had in Plopsa Coo... of misschien is het toch ook een stiekeme tip naar een Plopsa Coo winteropening voor volgend seizoen? 
door Bumba » do 27 dec 2007, 10:17
|
|
| |
|
Bumba
SpringFlyer
|
|
Den Este schreef:Geen hertjes :( ? Ik vind dit jammer! Hertjes zouden daar echt beeldig gestaan hebben met al dat groen! 
De hertjes zijn weggelaten omdat een kabouter 'wat wij toch allemaal voorstellen in een Plopzone' veel te klein is om een hert te beklimmen ... fun4life schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de Schaatspiste. Dat is nu ook niet een attractie die ik verwacht had in Plopsa Coo... of misschien is het toch ook een stiekeme tip naar een Plopsa Coo winteropening voor volgend seizoen? 
Zou daar dan ook zo'n zot 48 uur op de Paardemolen zitten?
door Nick » vr 04 jan 2008, 22:56
|
|
| |
|
Nick
fun4life / Administrator
|
|
door waliboy » vr 04 jan 2008, 23:24
|
|
| |
|
waliboy
SpringFlyer
|
|
Vanmorgen nog gekeken en er stonden nog geen nieuwe foto's... Ik ben blij dat Plopsaland ons terug "verwend" met bouwupdate's...
Ik weet niet, maar als de kassahuisjes op de brug staan, is er toch niet veel plaats om hier aan te schuiven?
Keer terug naar Plopsa Coo