Bouw: Plopsa Indoor Coevorden

Plopsa Indoor Coevorden: de Plopsa-magie in Nederland
Berichtdoor Nick » ma 28 apr 2008, 13:54

Nick
fun4life / Administrator

In Coevorden zijn de voorbereidingswerken van Plopsa Indoor Coevorden onlangs begonnen. In de Kijkkast op Plopsa.be staan er alvast enkele foto's van de vernieuwde weg/wegen en de eerste graafwerken.

Afbeelding

Meer foto's?
NL : Plopsa.be > Plopsaland De Panne > Kijkkast > Bouwwerken Coevorden NL (NL) > Voorjaar 2008
FR : Plopsa.be > Plopsaland La Panne > Télé > Construction en Cours à Couvorden (NL) > Printemps 2008

PlopsaFansite | Alles wat je moet weten over Plopsa!

Berichtdoor Nick » wo 28 mei 2008, 19:16

Nick
fun4life / Administrator

Vandaag zag ik Luc van der Biest (werf/bouw-coördinator van Plopsa) in Plopsa Indoor Hasselt rondlopen met allemaal die interesse in de constructie van het Hasseltse park. Buiten waren ze aan het meten hoe 'hoog' iets was aan de muren en binnen waren ze véél foto's aan het maken én belangrijker... ze keken erg vaak naar de (lelijke) dakconstructie.

Ik vermoed dat het allemaal mensen waren die gaan meewerken in Plopsa Indoor Coevorden en dat de bouw érg snel van start kan gaan. De bouw van het Hasseltse park duurde zo'n 8 maanden, het Coevordse park is iets groter dus verwacht ik ook dat de bouw 9 à 10 maanden zal duren.

Als we even rekenen... binnen tien maanden is het maart. Hopelijk opent het park voor de (Nederlands ;) ) Paasvakantie, want dat moet toch wel 'n belangrijke periode voor het park zijn/worden.

Berichtdoor zowezoeteke » wo 28 mei 2008, 21:17

zowezoeteke
SpringFlyer

goh dat ik er nu net niet was,luc die geeft steeds van die lekker snoepjes aan de kindjes (lol)

maar laten we niet wanhopen want misschien keken ze zoveel naar dat lelijk dak om het in holland juist veel mooier te maken. plopsa doet het de 2de keer altijd al beter dan bij de eerste poging toch?

zowezoeteke

Berichtdoor Bumba » do 29 mei 2008, 09:11

Bumba
SpringFlyer

Een paasvakantie hebben ze niet in dat deel van nederland, de eerste vakantie die daarbij aansluit is de 'Meivakantie' ... :)

Mijn nichtje woont in Meppel en is op 10 minuten rijden van Coevorden.

Berichtdoor Nick » do 10 jul 2008, 22:02

Nick
fun4life / Administrator

De werken aan de weg naar Center Parcs (en het toekomstige Plopsa Indoor Coevorden) zijn ondertussen voltooid. Echter, volgens verschillende verslagen op het CenterParcsForum is het er momenteel doodstil en zijn er geen werken meer bezig.

Center Parcs heeft trouwens een nieuw bord gemaakt van Center Parcs De Hutteheugde dat op de toegangsweg naar het vakantiepark staat. Volgens de fans op het CenterParcForum verschilt het echter van de overige borden en staat er een vreemde open ruimte tussen het logo van Center Parcs en de naam van het vakantiepark. Vermoedelijk komt de naam - Plopsa Indoor Coevorden - er dus ook nog tussen.

Berichtdoor Nick » za 12 jul 2008, 11:32

Nick
fun4life / Administrator

In het persdossier, dat gisteren samen met het PB over de nieuwe coaster verzonden werd, stond een nieuwe openingsdatum: augustus 2009. Als je de werken (nuja ;) ) op het filmpje bekijkt, dan is dat natuurlijk niet verwonderlijk.

Het doet me allemaal 'n beetje denken aan het scenario van Plopsa Indoor Hasselt. Als ik me niet vergis was het ook daar de bedoeling om te openen in 2004. Niet veel later werd het juli 2005 en zoals we nu weten is het park open gegaan op 24 december 2005.

Berichtdoor waliboy » do 04 sep 2008, 12:14

waliboy
SpringFlyer

De komst van het pretpark Plopsaland in de gemeente Coevorden is vertraagd.

De kans bestaat dat Plopsa Coevorden pas eind 2009 haar poorten kan openen. Oorzaken hiervan zijn de bouwkosten, die veel hoger zijn dan verwacht en het feit dat er nog geen geschikte aannemer is gevonden.

Het was de bedoeling dat het park met attracties en figuren als kabouter Plop, Bumba en Piet Piraat eind 2008 kon openen. Plopsa Coevorden krijgt een soortgelijke opzet als het populaire Plopsa-Indoor in Hasselt.

De gemeente Hardenberg is enthousiast over de komst.

Bron: RTV Oost / Coasterplace.nl

Berichtdoor louis » do 04 sep 2008, 19:08

louis
SpringFlyer

Kben daar al geweest, in Coevorden.
Er is daar een centerparcs bij. :)

Berichtdoor Nick » do 04 sep 2008, 21:05

Nick
fun4life / Administrator

In een interview met RTV Drenthe laat dhr. Van den Kerkhof weten dat de bouwkosten veel duurder zouden uitvallen dan oorspronkelijk voorzien was. Het zou zelfs gaan om "enkele miljoenen". De stijgende kosten van het bouwmateriaal is een van de oorzaken van de duurdere schatting.

Hierdoor zal er bespaard moeten worden op verschillende zaken, maar deze besparingen zullen niet merkbaar zijn voor de toekomstige bezoekers. Het zal in de eerste plaats gaan om besparingen achter de schermen zoals bijvoorbeeld het aantal kantorenruimten of door bijvoorbeeld een kleinere technische dienst te maken.

Ondertussen heeft heeft Plopsa nog geen aannemer voor Plopsa Indoor Coevorden. De groep heeft al wel zicht op enkele aannemers en zal daarom binnenkort de knoop doorhakken. Hierdoor zou de bouw in principe snel van start kunnen gaan. Afhankelijk van het werk dat de aannemer en het bouwteam zal leveren zal het park openen tussen de meivakantie en waarschijnlijk de kerstvakantie van 2009.

Berichtdoor CursorX » wo 10 sep 2008, 00:25

CursorX
SpringFlyer

Een kleinere technische dienst niet merkbaar voor de bezoekers? Hallo, maak dat een ander wijs... Je ziet nu soms al in De Panne het gevolg van besparingen & een kleinere technische dienst...

Berichtdoor Den Este » za 13 sep 2008, 14:31

Den Este
De Konijntjes

CursorX schreef:Een kleinere technische dienst niet merkbaar voor de bezoekers? Hallo, maak dat een ander wijs... Je ziet nu soms al in De Panne het gevolg van besparingen & een kleinere technische dienst...

Inderdaad. En dat betreur ik ten zeerste! :(

Pretparken 2008 5x Plopsa De Panne, 3x Walibi Belgium, 1x Bellewaerde Park, 1x Bobbejaanland

Berichtdoor louis » vr 14 nov 2008, 22:37

louis
SpringFlyer

Ik ben al geweest in CenterParcs De Huttenheugte. Dat ligt dicht bij de Duitse grens, en ook bij Avonturenpark Hellendoorn. Hellendoorn is zeker de moeite! :-)

Berichtdoor Nick » vr 22 mei 2009, 12:38

Nick
fun4life / Administrator

En ondertussen heeft werfleider Luc van der Biest zijn intrek genomen in Coevorden, en zijn de graafwerken de voorbije dagen écht van start gegaan.

Luc wist me tijdens de opening van Anubis: The Ride te vertellen dat het allemaal erg snel zal gaan omdat ze de lawaaihinder willen beperken, vooral naar de mensen die op vakantie zijn in het CenterParcs-domein waaraan het park zal grenzen. Tijdens een bepaalde week zal er zelfs dag én nacht gewerkt worden om het ergste zo snel mogelijk van de baan te kunnen krijgen.

Berichtdoor Nick » zo 24 mei 2009, 11:15

Nick
fun4life / Administrator

Afbeelding

Meer foto's van de eerste graafwerken kan je - uiteraard - vinden op de PlopsaFansite, waarvoor heel veel dank trouwens naar Plopsa en Luc in het bijzonder!

Berichtdoor Bumba » ma 25 mei 2009, 12:22

Bumba
SpringFlyer

Het officieel postadres is mij ook gemeld door de gemeente Coevorden:

Plopsa Indoor Coevorden
Reindersdijk 54
7751 SH Dalen
Nederland

Alloewel, ik denk dat er nu nog niet veel Post gelezen zal worden.

Ook worden de eerste jobs gezocht,
http://www.plopsaland.be/depanne/job/accountmanager-noord-nederland
http://www.plopsaland.be/depanne/job/accountmanager-centraal-nederland

Berichtdoor ToVaN » di 26 mei 2009, 10:12

ToVaN
SpringFlyer

Aha! Zal Luc ons van foto's blijven voorzien of was dit eenmalig? Ik weet dat hij zelf enorm veel foto's neemt voor z'n eigen archieven, dus super als hij er daarvan een selectie naar de fansite blijft doorspelen!

|Meer Plopsa- en pretparkplezier vind je op Brakesection.be|

Berichtdoor Bumba » di 26 mei 2009, 16:35

Bumba
SpringFlyer

Misschien bij gebrek aan een kijkkast op de nieuwe Plopsa website stuurt Luc het dan maar door naar de Plopsafansite ... :D

Berichtdoor Nick » di 26 mei 2009, 19:05

Nick
fun4life / Administrator

Neen, het is ook de bedoeling dat de bouwfoto's van Luc op de Plopsa-site zullen komen. De bouwfoto's zullen wellicht onmiddellijk op de Plopsa.be verschijnen wanneer men het gedeelte van Plopsa Indoor Coevorden zal 'activeren'.

Tot die tijd zal ik echter de foto's van Luc - uiteraard met toestemming van Plopsa - op de PlopsaFansite plaatsen. :-)

Berichtdoor Nick » do 04 jun 2009, 15:02

Nick
fun4life / Administrator

Er is een nieuwe lading foto's van Luc. Je kan ze vinden op het Coevorden-gedeelte van de PlopsaFansite.

Afbeelding

Het park begint stil, maar duidelijk vorm te krijgen. :-)

Berichtdoor ToVaN » do 04 jun 2009, 16:08

ToVaN
SpringFlyer

Joepie :D

Ik heb de bouw van Hasselt nooit gevolgd, maar dit zal wel een beetje hetzelfde zijn :D Dit volg ik op de voet! Kvind het altijd leuk om zo'n dingen opgebouwd te zien worden...

Dikke duim omhoog voor Luc (en voor Nick natuurlijk, die de foto's online zwiert) :D

|Meer Plopsa- en pretparkplezier vind je op Brakesection.be|

Volgende

Keer terug naar Plopsa Indoor Coevorden