Terug naar het nieuwsoverzicht
16-04-2007
40% meer bezoekers voor de Plopsa-parken!
De Plopsa-parken hebben een schitterende paasvakantie achter de rug. De 3 parken ontvingen samen ruim 125.000 bezoekers. Plopsaland De Panne ontving ruim 86.000 bezoekers. Dat is 46 % meer dan vorig jaar toen het park 59.000 bezoekers ontving. Ook Plopsa Coo kende een succesvolle start van het nieuwe seizoen. 25.000 bezoekers bezochten het park tijdens de paasvakantie. Plopsa Indoor Hasselt beleefde met 15.500 bezoekers eveneens een goede paasvakantie.

Plopsaland De Panne, Plopsa Coo en Plopsa Indoor Hasselt mochten de voorbije paasvakantie samen 125.500 bezoekers ontvangen. In vergelijking met het bezoekersaantal van 89.000 vorig jaar, is dit een enorme stijging van 40%. Deze goede resultaten zijn te danken aan het schitterende weer en de investeringen van de afgelopen winter.

Plopsaland De Panne
Maar liefst 86.000 bezoekers brachten een bezoekje aan Plopsaland De Panne. Dit is een stijging van 46 % ten opzichte van vorig jaar. Toen bezochten 59.000 bezoekers het themapark tijdens de paasvakantie.

Plopsaland De Panne noteerde maar liefst 4 dagen met meer dan 8.000 bezoekers. Op de twee drukste dagen, met bijna 10.000 bezoekers, bleef het park een uur langer open opdat de bezoekers optimaal van het park en zijn attracties konden genieten.

De bezoekers konden de afgelopen weken voor het eerst kennis maken met de vernieuwde Ploptuin. Na de SuperSplash en de SpringFlyer vorig jaar voor de grotere bezoekers was het dit jaar de beurt aan de allerkleinsten. De 3 nieuwe attracties in de Ploptuin wisten de kleinste bezoekers en hun ouders onmiddellijk te bekoren. Kabouter Plop en zijn vrienden trakteerden de bezoekers dagelijks op een dolle Paasshow. Evenementiële topper was het VTM-Paasweekend met tal van bekende gezichten.

Plopsa Coo
Met een bezoekersaantal van 25.000 bezoekers doet Plopsa Coo het een pak beter dan vorig jaar toen het park 7.000 bezoekers telde. Dat zijn meer dan 3,5 keer zoveel bezoekers als vorig jaar.

Plopsa Coo onderging deze winter een serieuze gedaanteverwisseling. Met ‘Vieux Coo’ kreeg Plopsa Coo zijn eigen Dorpsplein met Dansende Fonteinen en pittoreske Ardense huisjes. Deze vernieuwingen in combinatie met het mooie weer hebben hun effect niet gemist. Plopsa Coo bewijst hiermee een volwaardig Plopsa-park te zijn.

De toeristische site van Plopsa Coo is gratis toegankelijk. Bezoekers kunnen kiezen voor een meerbeurtenkaart of een all-in ticket voor de attracties.

Plopsa Indoor Hasselt
Met 15.500 bezoekers haalt het park minder bezoekers dan vorig jaar. Gezien het goede weer, zijn dit goede resultaten voor Plopsa Indoor Hasselt. Het overdekte themapark baadde in een gezellige paassfeer i.s.m. Libelle. De bezoekers werden verwend met chocolade-eitjes en met de Paaseierenzoektocht konden ze mooie prijzen winnen.
De PlopsaFansite is een fan-website over 'Plopsa'. Officiële websites: Plopsa.be of Plopsa.tv
© 2005 - 2009 : PlopsaFansite (Nick Jespers) | About - Contact